Πάντα ήταν χρήσιμη συμβουλή... Τώρα έγινε αδήριτη ανάγκη!

«Άμα σέ τρώει η πλάτη, κοίτα να βρείς τρόπο να ξυστείς μόνος σου!
Διότι, αν σέ ξύσει άλλος... ή θα σέ ξύσει αλλού ή θα σέ γρατσουνίσει...»

14/9/08

Καλώς μάς βρήκατε!

Τα περάσετε καλά στις διακοπές σας; Το εύχομαι, το ευχόμαστε όλοι όσοι δεν πήγαν διακοπές φέτος ή όσοι, όπως κι ο υποφαινόμενος, δεν πάνε ποτέ. Διότι αν γυρίσατε, στενοχωρημένοι, φουρκισμένοι, απαυδισμένοι, γκρινιάρηδες, όλοι μας θα περάσουμε άσχημα μέχρι να φύγετε για τις επόμενες διακοπές σας...
Κι από ξεπαράδιασμα πως τα πήγατε; Καλά; Ελπίζω να μην είχατε πάρει ...διακοποδάνειο. Γιατί τότε είναι σίγουρο ότι ξεπαραδιαστήκατε, έστω κι αν δεν το έχετε συνειδητοποιήσει ακόμα...
Και τώρα, τώρα που ισχύουν τα -αφόρητα τετριμμένα- λεγόμενα της εποχής, «μέσα τα κεφάλια», «φορτωμένες μπαταρίες», «ξανά στο μαγγάνι», «πεζή καθημερινότητα» σκέφτεστε μήπως να κάνετε κάτι, ώστε ν' αλλάξετε κάποια πράμματα για σάς και τους γύρω σας;
Έτσι για το "γαμώτο" δηλαδή! Για να μην αλλάζουμε ρυθμό, τρόπο ζωής μόνο όταν πάμε διακοπές...
Αυτούς τους δύο μήνες που δεν "ανέβασα" κάτι εδώ, κράτησα κάμποσες σημειώσεις για τα τεκταινόμενα και έκανα και μερικές σκέψεις πάνω σ' αυτά. Κάποιες νεώτερες, κάποιες φρεσκαρισμένες παλιότερες.
Θα τις παραθέσω τώρα και θα περιμένω τα σχόλιά σας αλλά και τη γνώμη σας για άλλα χρήσιμα πράμματα που μπορούμε να κάνουμε ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ, ΕΜΕΙΣ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ για να βελτιώσουμε, έστω λίγο, τη ζωή μας.
Κι άμα ...θυμηθεί η -όποια- κυβέρνηση να κάνει κάτι κι αυτή γιά μάς, τόσο το καλλίτερο...
Αρχικά σκέφτηκα να τα χωρίσω σε κατηγορίες. Μετά άλλαξα γνώμη. Και για τις δυσκολίες που παρουσιάζει κάθε «κατηγοροποίηση» (τί βαρβαρισμός κι αυτός...) αλλά και για μιά κάποια "διαδραστικότητα" που μπορεί να παρουσιάσουν ανακατεμένες.
1. Ξηρασία. Τα αποθέματα γλυκού νερού περιορίζονται σε ανησυχητικό βαθμό. Ας αρχίσουμε να κάνουμε, α-τ-ο-μ-ι-κ-ά, ΔΙΠΛΗ χρήση του νερού. Του νερού που πλένουμε το σώμα μας, τα πιάτα, τα ρούχα. Γίνεται εύκολα με κάνα δυό λεκάνες στο μπάνιο, στον νιπτήρα και έναν κουβά στο πλυντήριο πιάτων και ρούχων. Και λουλούδια να μην έχετε καθόλου, σίγουρα μπορείτε να χρησιμοποιείτε το νερό αυτό στην τουαλέττα. Να η ΔΙΠΛΗ χρήση.
2. Ακριβαίνει το ρεύμα, αυξάνεται η κατανάλωση. Και η ΔΕΗ καίει πολύ λιγνίτη για να το παράγει. Μολύνοντας με διοξείδιο του άνθρακα την ατμόσφαιρα. Είναι γνωστό ότι είναι ο μεγαλύτερος ρυπαντής. Ας μειώσουμε λοιπόν την κατανάλωση. Πρώτα-πρώτα με λαμπτήρες φθορισμού. ΑΥΡΙΟ κιόλας, αν δεν τό 'χετε ήδη κάνει!
Αλλά και με κάτι άλλο "αφανές": Μην αφήνετε συσκευές ή φορτιστές στο «stand-by»! Για μιά ψευτο-ευκολία, καταναλώνετε "αφανώς" πολύ ρεύμα!

3. Έχω ...σκυλιάσει με τις διαφημίσεις που στο πρώτο, στο κύριο που στηρίζονται είναι ο ΦΟΒΟΣ... προσφέροντας βέβαια "ασφάλεια" με το προϊόν τους. Κάποιες φορές μάλιστα είναι και το ΜΟΝΑΔΙΚΟ επιχείρημα, όπως π.χ. σε μιά για κάτι λάστιχα αυτοκινήτων!!! Τρέξτε εσείς ...σαν τρελλοί, προσπεράστε απρόσεχτα και "μάγκικα" και θα σάς σώσουν τα ...λάστιχα "ασφαλείας"... Είναι ξεκάθαρη απάτη! Μην αγοράζετε ΤΙΠΟΤΕ που διαφημίζει "ασφάλεια", που πάει να εκμεταλλευτεί τον φόβο σας.
4. Έχω θυμώσει όμως πολύ και με τις τιμές «999», οι διαφημίσεις των οποίων γίνονται ολοένα και προκλητικότερες! Πουλιέται ένα ...τρομερό "τζίπ" π.χ. «ΜΟΝΟΝ με 19.990» ευρά!!!
Όταν μάς θεωρούν αρκετά ΒΛΑΚΕΣ για να ξεγελαστούμε από τέτοια "επιχειρήματα", μάς θεωρούν εξίσου βλάκες για να μάς πασσάρουν προϊόντα κακής ποιότητας είτε ΔΙΟΓΚΩΜΕΝΗΣ τιμής!
Μην αγοράζετε τίποτε με τιμή 999, 99, 0.99 κλπ... ΜΗΝ υποκύπτετε στην κοροϊδία! ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΛΕΤΕ ΚΙΟΛΑΣ! Θα το καταλάβουν και θα τη σταματήσουν.

5. Δεν πρέπει επίσης να υποκύπτουμε στις διαφημίσεις: Να θυμώμαστε πως οι διαφημιστικές δαπάνες των επιχειρήσεων ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΟΝΤΑΙ στο κόστος, άρα και στην τιμή των προϊόντων. Κάτι που διαφημίζεται ΠΟΛΥ, πουλιέται αφύσικα ακριβότερα! Δοκιμάστε, εξετάστε μια σειρά ομοειδή προϊόντα και αγοράστε το ΦΤΗΝΟΤΕΡΟ που σάς ικανοποιεί, όχι αυτό που "κόλλησε" στο μυαλό σας λόγω ...πλύσης εγκεφάλου από την πολλή διαφήμιση! Μην πληρώνετε την ...πλύση του εγκεφάλου σας.
6. Στο κόστος επίσης, και στην τιμή φυσικά, ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΤΑΙ το κόστος της συσκευασίας, που πολλές φορές, ιδίως σε προϊόντα διατροφής, είναι ΕΝΤΕΛΩΣ παραπλανητική. Αγοράζεις ένα μεγάλο ΚΟΥΤΙ και μέσα έχει μια σακκούλα ...μισού μεγέθους!
Δεν κλέβουν στην ποσότητα, αυτή γράφεται επάνω, υποχρεωτικά, στην ΕΝΤΥΠΩΣΗ "κλέβουν"! Και σάς κάνουν ταυτόχρονα συνεργούς σε περισσότερη ΡΥΠΑΝΣΗ: Τα μεγάλα κουτιά, που έβαλαν για να σάς εντυπωσιάσουν, έχουν φυσικά μεγαλύτερο όγκο και ως σκουπίδια! Κι ας μην ξεχνάμε: Το κόστος συσκευασίας ΕΜΕΙΣ το πληρώνουμε.
ΚΑΙ λερώνεις ΚΑΙ πληρώνεις!
Σε ομοειδή προϊόντα αγοράστε αυτά με την ΦΤΗΝΟΤΕΡΗ, λιγότερο ογκώδη, λιγότερο ...ζωγραφιστή, πλουμιστή, ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ.

7. Τις μπαταρίες παντός είδους, μην τις πετάτε αμέσως μόλις εξαντληθούν: Αφήστε τις ένα πρωί στον ήλιο και ξαναχρησιμοποιείστε τις! Φορτώνουν ...αρκετούτσικα.
Αυτό όχι απλώς για οικονομία, που κάτι μετράει κι αυτή..., αλλά κύρια για λιγότερη ρύπανση! Οι μπαταρίες είναι το πιό ρυπαντικό είδος γιατί έχουν βαριά μέταλλα.
ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΠΕΤΑΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΑΣ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΑ!!! Σε πολλά καταστήματα, σε «προπατζήδικα» οπωσδήποτε, έχουν τοποθετηθεί ειδικά δοχεία για μπαταρίες. ΜΟΝΟΝ εκεί να ρίχνουμε τις εξαντλημένες!!!

8. Περιμένω τη δικιά σας συνεισφορά για απλά πράμματα που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας ώστε να βελτιώνουμε την καθημερινότητά μας.
Θα παίρνω τις προτάσεις σας από τα σχόλια και θα τις προσθέτω σε τούτον τον "κατάλογο".

9 σχόλια:

akrat είπε...

μάστα...
και εμείς οι εργαζόμενοι στον χώρο της διαφήμησης?
μπρίκια θα κολάμε?

thamnos είπε...

Αμ πώς...φίλε οδηγέ έβαλες φλας στη μπαταρία σου???
Συγνώμη μιλάς για τα αυτονόητα όταν ο κόσμος είναι μονο η Αθήνα!
π.χ. όλα το Πήλιο και όλα τα νησία μας δεν γνωρίζουν τι θα πει ανακύκλωση!
Προσωπικη εμπειρία...στη Ικαρία πετάνε στα σκουπίδια όλα τα γυάλινα μπουκάλια και είναι πάαααααρα πολλά πίστεψε με(amstel κλπ.κλπ.) γιατί οι εταιρίες δεν ναυλώνουν καράβι γαι να πάρει πίσω τα επιστρεφόμενα!!!
Ας επιβάλουν αυτοί που πρέπει σε αυτούς που κλέβουν το οξυγόνο μας κάθε μερα λίγο λίγο τα απαραίτητα μέτρα και μετα βλέπουμε πως ο μικρούλης πολίτης θα βόηθήσει....

KitsosMitsos είπε...

Οι διαφημίσεις και τα μηνύματα στηρίζονται σε αρχέγονα συναισθήματα... Ασφάλεια, αποτελεσματικότητα, σχέση τιμής/ πραγματικής αξίας και κατόπιν το πρεστίζ και η επίδειξη.
Καλύπτοντας αυτά, πωλείται και το προϊόν...
Καλησπέρα

karfoto είπε...

9. Να ανοίξουμε έναν λογαριασμό σε μία τράπεζα για να βοηθήσουμε οικονομικά τον έρμο τον Βουλγαράκη... τώρα που παραιτήθηκε απο το Βουλευτικό του αξίωμα και έτσιέχασε ένα μεγάλο μέρος απο το εισόδημα του !!!

Προσοχή όμως το "βοήθημα" αυτό να μην φορολογηθεί ή τουλάχιστον να μην του κλείσουν τις off shore εταιρίες μιας και τις χρησιμοποιεί για να γλυτώνει απο την φορολογία του αδίστακτου Αλογοσκούφη !!!!

Ελπίζω να εισακούστηκα...
Ευχαριστώ

Do it yourself είπε...

Ευχαριστώ όλους για την "επίσκεψη' και τα σχόλια, αλλά...

@ Akrat
Κάθε τί, μα ...εντελώς ΚΑΘΕ ΤΙ, μπορεί να γίνει ΚΑΙ έτσι ΚΑΙΙ αλλοιώς (αν όχι με περισσότερους από δύο τρόπους...):
ΚΑΙ τηρώντας αλώβητες τις αρχές (τις "principles" εννοώ όχι τις "authorities"...) ΚΑΙ γράφοντάς τες στα παλιά παπούτσια.
Συνιστώ να βρείς και να δείς (ή ξαναδείς...) τον «ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟ» του Ηλία Καζάν {νομίζω] με Κέρκ Ντάγκλας και Φαίη Νταναγουέη...
Μιλάει για πολλά αλλά μιλάει και για το "πρόβλημά σου"...
Μην σού πώ ότι πρέπει να μπεί ως υποχρεωτικό μάθημα σε κάθε σπουδάζοντα την/εργαζόμενο στην διαφήμιση...

@ Θάμνε
Sorry... αλλά από τον Μπούς εμπνεύστηκες το ψευδώνυμο;;;
# Παράλειψή μου, αλλά εννοώ τις ξηρές μπαταρίες... όχι τις των αυτοκινήτων.
Αυτές τις πάμε για ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ (το αντίστοιχο της αναγόμωσης των ελαστικών, για όσους δεν το ξέρουν)
# Σε ευχαριστώ θερμά πάντως για την ενημέρωση ότι σε κάποια νησιά πετιώνται ως ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ ακόμα και ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΑ είδη συσκευασίας!
Γιαυτό μάς έχει ταράξει στα πρόστιμα η Ε.Ε.!
# Ο ...μικρούλης πολίτης εκλέγει κάποιους για να κάνουν κάποια πράμματα αλλά δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί και δεν έχει υποχρέωση να κάνει και κάποια άλλα μόνος του!!!
Αυτή είναι η "φιλοσοφία" αυτού του «μπλόγκ».
Και δεν υπάρχει «πρίν» και «μετά», φίλτατε Θάμνε. Ανεξάρτητα είναι:
ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ που λές πρέπει να απαιτούμε να γίνει ΚΑΙ το δεύτερο πρέπει να κάνουμε εμείς οι ίδιοι, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ!
{Αν μή τί άλλο, για να μην μάς κολλάν στα μούτρα το : «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω»...}
ΞαναSorry... αλλά το να περιμένουμε να κάνει το πρώτο βήμα το Κράτος και ΜΕΤΑ να κάνουμε εμείς το καθήκον μας, ως πρόφαση αδράνειας και "βολέματος" μού κάνει.

@ Κιτσομήτσε
Κούκλε μου!
Σε 6 [έξη] αράδες, σεμνού και ταπεινού σχολίου, μού έδωσες ιδέες για 6 [έξη] άρθρα!!!
Ασφάλεια
Αποτελεσματικότητα
Πρεστίζ...

και άλλα πολλά, τί 6 είπα..., ίσως είναι ...57 ακόμα, σύνολο 60!
Θησαυρέ μου εσύ!
Θά 'χω να γράφω μέχρι το 2012...
Σ' ευχαριστώ [ειλικρινά, έ!]

@ Καρφωτέ
Σιγά που θα βάλω ως «9» το σχόλιό σου...
Πέραν των άλλων πάσχει στη σύλληψη:
ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ λογαριασμό υπέρ του αναξιοπαθούντος Βουλγαράκη;;;
ΑΝΟΙΞΕ ΤΟΝ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ {do it yourself!!!} και δώσε μας το νούμερο να τον βοηθήσουμε κι εμείς τον πτωχό.

Σάς ευχαριστώ και πάλι όλους.

«Τα σχόλια είναι το οξυγόνο των μπλόγκ!»

M-meggie είπε...

Καλησπέρα
Ήρθα, διάβασα τα "απλά" σου.
Συμφωνώ σε όλα φυσικά μόνο που σκέφτομαι αν όλα πάντα τα τηρώ. Πάντως προσπαθώ.

Απλό πάντως θα ήταν και να δίνουμε σημασία σε τέτοιου είδους προτάσεις, σαν τις δικές σου. Τουλάχιστον να τις διαβάζουμε, να τις σκεφτόμαστε. Κάτι θα μείνει τελικά.

Καλό σου βράδυ

Ατρεύς είπε...

Ωραία η ιδέα σου «Do it».

Φυσικά υπάρχουν κι ένα σωρό άλλα που μπορούμε να κάνουμε (ή να αποφεύγουμε να κάνουμε...) για να βελτιώσουμε μόνοι μας την καθημερινότητά μας και εν πολλοίς ΚΑΙ τα οικονομικά μας.

Ένας τομέας, νομίζω σοβαρός, είναι το αυτοκίνητο, το πως οδηγούμε δηλαδή, πως, γενικότερα, συμπεριφερόμαστε ως ...αυτοκινητούχοι.

Δεν τό πιάνεις κι αυτό μελλοντικά;

Έρρωσθε.

Renegade είπε...

Do it-
Σε γενικές γραμμές οι προτάσεις είναι γνωστές αλά επέτρεψε μου, καθόλου απλές :). Αυτά μαθαίνονται στο σχολείο για να γίνουν τρόπος ζωής και δύσκολα προσαρμόζονται σε συμπεριφορές ενηλίκων. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως δεν πρέπει να το επιχειρούμε.
Οι προτάσεις 1, 2, 7 είναι πιο γνωστές και πιο αναμενόμενες να τις δούμε πράξη από πολλούς. Είμαι βέβαιος ότι σταδιακά επηρεάζονται σε τέτοια απλά πράγματα οι συμπεριφορές των συμπολιτών μας ώστε να τα δούμε να γίνονται ολοένα και περισσότερο πράξη.
Οι προτάσεις 3, 4, 5 και 6 είναι στοχευμένες στην επίδραση της διαφήμισης. Θα θέσω μόνο ένα ερώτημα αντί λεπτομερούς ανάλυσης της απάντησής μου: Πιστεύεις ότι όλα αυτά τα τρικ δεν είναι μελετημένα να απευθύνονται σε πραγματικές ανάγκες πραγματικών ανθρώπων; Με άλλα λόγια, μήπως ο άνθρωπος ΘΕΛΕΙ να αγοράζει ασφάλεια λόγω υπαρκτού φόβου, να πληρώνει ένα λεπτό λιγότερο από 2000 ευρώ, να προτιμά το ωραίο, πλουμιστό και ογκώδες αντί του χρήσιμου, μόνο και μόνο επειδή είναι ΑΝΘΡΩΠΟΣ;

o ...μάλλoν άνθρωπoς είπε...

Με τις καταιγιστικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών {πραγματική ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ήταν...} και τα απανωτά μέτρα ΑΛΛΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ, που παίρνουν σκληρά νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις, πρέπει νομίζω ΚΑΙ ο καθένας μας να δεί τα οικονομικά μας από άλλη γωνία, διαφορετική από αυτή που μάς "πλασσάρουν" οι κήρυκες της -δήθεν- ελεύθερης αγοράς και του άκρατου καταναλωτισμού, απολύτως απαραίτητου για να κερδίζουν αμύθητα ποσά κάτι λίγοι.

Πάντα ήταν επίκαιρος αλλά τώρα παραέγινε..., ο Έριχ Φρομ με το βιβλίο του:
«Να έχεις ή να είσαι;;;»

Το ξεκίνησες Do it, επέκτεινέ το, κι εμείς από κοντά σου.

Να ρίξω την πρώτη πετριά:
# Τον ΦΟΒΟ της στέρησης οι γονείς μας πριν 50 χρόνια τον πάλευαν ΜΗΝ ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΤΙΠΟΤΑ (ή σχεδόν...)
# Τον ΦΟΒΟ της στέρησης εμείς νομίζουμε ότι τον πολεμάμε με την... shopping therapy... και πετώντας πάρα πολλά, χρήσιμα εντούτοις.