Πάντα ήταν χρήσιμη συμβουλή... Τώρα έγινε αδήριτη ανάγκη!

«Άμα σέ τρώει η πλάτη, κοίτα να βρείς τρόπο να ξυστείς μόνος σου!
Διότι, αν σέ ξύσει άλλος... ή θα σέ ξύσει αλλού ή θα σέ γρατσουνίσει...»

12/3/09

ΚΑΛΟΙ καταναλωτές είναι οι ΚΑΚΟΙ καταναλωτές...

Κάποτε... και σύμφωνα με τους "κλασσικούς" οικονομολόγους, οι βιομήχανοι, αλλά, γενικότερα, και οι παραγωγοί πρωτογενενών {γεωργοί, κτηνοτρόφοι} διαπίστωναν ποιές ανάγκες έχουν οι πιθανοί πελάτες τους και "έβγαζαν" στην αγορά προϊόντα που να ικανοποιούν αυτές τις ανάγκες, ώστε να είναι "πωλήσιμα" και να έχουν τα κέρδη που προσδοκούσαν.
Σύντομα όμως είδαν ότι, με τον πολλαπλασιασμό και την τεράστια εξάπλωση και επιρροή των ΜΜΕ {Μέσων Μαλάκυνσης Εγκεφάλου, αλλοιώς...} μπορούσαν να παράγουν Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ, έστω και εντελώς ΑΧΡΗΣΤΟ, και να δημιουργήσουν στους πελάτες ..."υπηκόους" την ΙΔΕΑ πως έχουν την ανάγκη αυτών των ΑΧΡΗΣΤΩΝ προϊόντων τους.
Και έγινε πλέον "καθεστώς" να παράγονται προϊόντα ελάχιστου κόστους παραγωγής αλλά ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ κόστους διαφήμισης {π.χ. οι διάφορες ...Coles} ή προϊόντα μιάς χρήσης ή άλλα σε υπερβολική {πολλές φορές ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΗ...} μή επιστρεφόμενη συσκευασία με τεράστια συμμετοχή στη ρύπανση του περιβάλλοντος, και να επιβάλλεται με τη διαφήμιση ως "ανάγκη" η αγορά και χρήση τους σε ΥΨΗΛΟΤΑΤΕΣ, εντελώς ΓΕΛΟΙΕΣ, τιμές, οι οποίες και αποδίδουν τεράστια κέρδη στις βιομηχανίες παραγωγής {*} και καλύπτουν βέβαια και τις δαπάνες πλύσης εγκεφάλου των θυμάτων-πελατών τους.
Αυτή είναι η τραγική αντίφαση αλλά και βλακεία, συγγνώμην..., της ανθρωπότητας: Πληρώνει για να της "πλύνουν" τον εγκέφαλο και για να δημιουργεί περισσότερα, πολύ περισσότερα..., σκουπίδια με τα προϊόντα μιάς χρήσης και τις μη επιστρεφόμενες συσκευασίες...
Και πληρώνει ακριβά, πολύ ακριβά, όχι μόνον σε χρήμα: Για να καλύψει το κόστος των αυξημένων αναγκών, δήθεν αναγκών του..., ο εργαζόμενος, ειδικά στις -λεγόμενες...- αναπτυγμένες κοινωνίες πρέπει να δουλεύει σαν ζώο {πραγματικά ή μεταφορικά} τόσο πολύ, ώστε δεν του μένει χρόνος κάν για να «απολαύσει» αυτά τα άχρηστα "αγαθά" για την αναγκαιότητα αγοράς των οποίων τον έχουν πείσει...
ΚΑΛΟΣ καταναλωτής είναι ο ΚΑΚΟΣ καταναλωτής... Αυτός που αγοράζει μόνον όσα αλήθεια του χρειάζονται και δεν τα πετάει προτού φθαρούν.
Και βέβαια δεν αγοράζει ποτέ προϊόντα μιάς χρήσης στη θέση άλλων διαρκείας, ούτε άλλα με ογκώδη ή "πολυτελή", συνήθως παραπλανητική,
{**} μη επιστρεφόμενη συσκευασία, που κάποιες φορές μάλιστα έχει κόστος περισσότερο από το ίδιο το προϊόν... Κόστος που ο ΙΔΙΟΣ πληρώνει...{***}
-------------
{*} Ρίξτε μιά ματιά σε ισολογισμούς εταιρειών "Colas" π.χ. και θα καταλάβετε...
{**} Τα κουτιά των δημητριακών για το πρωϊνό και των απορρυπαντικών είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα: Ποτέ δεν είναι γεμάτα... Έχουν όγκο πάντα μεγαλύτερο από το περιεχόμενο.
{***} «Τα κουτιά είναι για τους κουτούς», όπως συνηθίζει να λέει ένας "δικός μας"...

4 σχόλια:

KitsosMitsos είπε...

Ο συνειδητοποιημένος, αν μου επιτρέψεις να προσθέσω.
Μεγάλη αλήθεια πάντως αυτό που περιγράφεις...

Do it yourself είπε...

Φίλτατε Κιτσομήτσο,
ευχαριστώ για το σχολιάκι. Και έχεις απόλυτο δίκιο βέβαια.
Απλώς "έπαιξα" λίγο με τις λέξεις καλός-κακός, τη στιγμή που το «συνειδητοποιημένος καταναλωτής» είναι ο μεγαλύτερος ΚΑΙ ΑΝΙΚΗΤΟΣ εχθρός της λεγόμενης "ελεύθερης αγοράς" και της αλόγιστης «ανάπτυξης», της κοινωνίας του κέρδους και όχι του ανθρώπου...

Καλό κουράγιο νά 'χουμε...

Λωτοφάγος είπε...

Καλώς σε βρήκα.
Έχεις απόλυτο δίκιο. Το πρόβλημα είναι να καταφέρεις να ξεχωρίσεις το σημαντικό από το ασήμαντο, το ουσιαστικό από το άχρηστο! Καθόλου εύκολο να αντισταθείς στις Σειρήνες. Χρόνια το προσπαθώ!

Do it yourself είπε...

@ Λωτοφάγος

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Δεν είμαι κάποιος ...ασκητής, ούτε δεμένος στο κατάρτι... Αλλά δαγκώνομαι, όταν πιάνομαι (συχνά-πυκνά...) κορόϊδο.
Το ότι αναλογίζεσαι πως σε όσα καταναλώνουμε υπάρχουν ΚΑΙ ασήμαντα ΚΑΙ άχρηστα, ήδη είναι ένα τεράστιο βήμα, νομίζω.

Καλό μας κουράγιο... Από το Σεπτέμβρη και μετά θα μάς χρειαστεί μπόλικο, φοβάμαι.